luni, 6 iulie 2009

A 38-a insprava a parintelui Teofil









Pace, bucurie, binecuvantare sunt cuvintele unui mare invatat crestin (si sunt scrise si pe o placuta la intrarea in manastire).

Am fost la Sambata de Sus, loc cu o inimaginabila cultura crestina dar si cu o prfunda incarcatura istorica. Acolo m-a cuprins in brate parintele si duhovnicul care "vede" tot desi vazul lui este complet luat.

”Aerul” pe care l-am respirat in aceste locuri, transmite un lucru esential oricarui calator crestin care se perinda prin zona, si unde, cu atata dragoste pastoreste si vietuieste acest trimis special a lui Dumnezeu, parintele Teofil Paraian.


”M-am nascut pentru a spune adevarul si numai adevarul” au fost povetele marelui duhovnic catre mine, cuvinte pe care, al iesirea din chilie, m-a pus sa le repet odata cu el. Mi-a dezvaluit in cadrul discutiei noastre ca lucreaza la cea de-a 38-a carte a sa.

Manastirea Brancoveanu este un fel de rai pe pamant. Parca mai toti ingerii buni s-au strans acolo.

In cele doua zile pe care le-am petrecut la Sambata in zona turistica (unde, de altfel, se afla si manastirea Brancoveanu), am prins o ploaie scurta de vara dar zdravana. La Academie pareau a fi conditii bune de cazare, insa daca exista vreun eveniment important care se desfasoara acolo, nu te mai poti caza la ei decat daca ai ”vreo pila”.

Exista insa suficient de multe pensiuni in zona, dar risti sa nu gasesti nimic liber la fata locului ba si chiar si atunci cand incerci din timp sa faci o rezervare. Dar daca o faci cu mult, dar cu mult timp inainte, e posibil sa gasesti ceva locuri libere de cazare.


Izvorul tamaduirii din interiorul manastirii Brancoveanu dar si cele doua izvoare tamaduitoare ale parintelui Arsenie Boca, primul chiar la poalele muntilor Fagaras, iar al doilea la cota 1400 acolo unde si-a facut si ascunzatoarea in vremea pribegiei, raman cele mai cautate de publicul larg...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Apreciez